Welke gekoelde vitrine voor een delicatessenzaak

Voor de professionele uitrusting die nodig is voor de verwezenlijking van de levensmiddelenhandel, bestaat de gekoelde vitrine thans in vele vormen, modellen en uitvoeringen. Het is een nieuw systeem dat de versheid van de producten in een delicatessenzaak garandeert. Inderdaad, dit type koelkast biedt een verscheidenheid aan mogelijkheden om de verkoopactiviteiten te verzekeren. Gewoonlijk gebruiken restaurant deskundigen verschillende types en modellen van gekoelde vitrines

Deze worden gebruikt om alle soorten voedselproducten te presenteren en ze op een goede temperatuur te houden. Het systeem van koelapparatuur heeft dus twee functies, namelijk het uitstallen van de producten en het koud houden ervan. Daarom kan de gekoelde vitrine op verschillende plaatsen worden geïnstalleerd om een betere uitstalling te garanderen. Of het nu op de toonbank van een slagerij, een kaaswinkel of een bakkerij is, aan de buitenmuur van een broodjeszaak, in fastfoodrestaurants, in delicatessenzaken of binnen in een winkel, een koelvitrine blijft altijd een essentieel verkoopmeubel om klanten aan te trekken. Hier kunt u zien welke koelvitrines voor welke producten moeten worden gebruikt, als het bijvoorbeeld om groenten en fruit gaat.

Hoe kiest u de juiste gekoelde vitrine?

vitrine réfrigérée

In de meeste gevallen willen de klanten de in de vitrine uitgestalde levensmiddelen bekijken alvorens een aankoop te doen. Vanuit professioneel oogpunt moet bij de keuze van een koelvitrine (voor slagerij, bakkerij, banketbakkerij, fastfood, winkel…) en meer bepaald voor delicatessen, dus rekening worden gehouden met een aantal criteria voor de kwaliteit van de dienstverlening. Voor de delicatessenzaak is het belangrijk een gesloten etalage te kiezen voor de uitstalling van de producten. Hoewel open winkels handiger zijn voor de klanten, moet altijd rekening worden gehouden met de kwaliteit van de uit te stallen producten en de energiekosten. Geventileerd of statisch: het is noodzakelijk de gebruiker erop te wijzen dat geventileerde koude lucht snel voedsel en voedsel dat in de koelkast moet worden bewaard, zoals fruit of groenten, geleidelijk droogt. Door ventilatie en warmteafvoer kan worden voorkomen dat er mist op de wand van de apparatuur komt. Als de kruidenier deze kast met een verdamper gebruikt, is het mogelijk om het drogen te verminderen

Het voordeel van dit model vitrinekast is dat koude lucht op kamertemperatuur over een groot oppervlak kan worden verdeeld. In tegenstelling tot de ventilatiedienst maken de statische koeling en de koude temperatuur het mogelijk de vochtigheid van de producten zoals fruit of groenten te bewaren. Om de kwaliteit van de service te garanderen, gebruiken de meeste kaaswinkels, bakkerijen of zelfs slagerijen dit type vitrine, vooral voor gevoelige producten. Het is ook belangrijk rekening te houden met de grootte van de vitrine en het rek dat erin staat. De grootte van de koelvitrine voor een delicatessenzaak is een storende factor bij de keuze van deze apparatuur. De hoogte is afhankelijk van de beschikbare ruimte en het gebruik van de vitrines Dan is het nodig om de hoogte van de toonbank te meten en het aantal planken te tellen alvorens te kopen. De diepte is gebaseerd op het product dat in de winkel moet worden uitgestald. Het is ook mogelijk ondiepere vitrines te gebruiken voor hulpproducten. Als u kruidenierswaren wilt verkopen, moet u een vitrine met een diepte van 600 mm gebruiken. Voor kleine ruimtes kunt u bijvoorbeeld minikasten van 335 mm gebruiken. Aangezien een koelruimte nodig is, kan het plan, d.w.z. de breedte en de lengte van het rek, worden uitgebreid tot 3 of 4 meter. Wat het licht betreft, is de verlichting van de koelvitrine een echte troef die zorgt voor de juiste uitstalling van kruidenierswaren zoals groenten, fruit of andere

Verschillende types en voordelen van gekoelde vitrines

Bij de aankoop zijn er vele soorten, keuzes en modellen van gekoelde vitrines. Om aan alle behoeften van de winkeliers te voldoen, wordt elk type gekoelde vitrine gemaakt volgens de accessoires of levensmiddelen die zij bevatten: ijsvitrine, delicatessenvitrine, gebaksvitrine, broodjesvitrine, drankenvitrine, enz. Afhankelijk van de integratie en de blootstelling aan de omgeving en de indeling van de kruidenierswinkel, kan worden gekozen tussen een toonbankdisplay, een wanddisplay, een display op mobiele dragers of een frontdisplay. Dus, bij het kopen, moet je gewoon de gekoelde vitrines kiezen op basis van hun uiterlijk. Er zijn twee soorten gekoelde vitrines voor delicatessenzaken met prijsvergelijking. U kunt zien hoe u uw koelvitrine kunt optimaliseren, vooral als u koelvitrines met roterende schappen neemt of wanneer u uw koelvitrine moet openen of sluiten.

  • De eerste groep is de al dan niet aan de wand gemonteerde open koelvitrine. Vergeleken met de gesloten vitrines heeft deze koelvitrine het voordeel dat de producten directer worden getoond en de klanten zich gemakkelijk kunnen bedienen.

Voorbeeld: open koelvitrine zwart (prijs 1 482,10 euro). Details en productinformatie: gekoelde vitrine wordt verlicht door LED. Het is perfect voor het bewaren van groenten of fruit op een hoogte van 2005 mm

  • De tweede groep is de gesloten koelvitrine, al dan niet aan de wand gemonteerd. Bij de verkoop of aankoop van producten kan zo worden voorkomen dat het voedsel wordt aangetast door temperatuursveranderingen

Voorbeeld: de koelvitrine achteraan, gesloten in roestvrij staal (prijs 5.990,00 euro). Details en productinformatie: de roestvrijstalen koelvitrine voor achterin serveren wordt verlicht door LED’s met geventileerde koeling. Dit roestvrij stalen meubel voor een kruidenierswinkel is uitgerust met twee schuifdeuren achteraan. Dit model van vitrine is de oplossing om producten koud te houden Vanuit zuiver commercieel oogpunt hebben de koelvitrines een strategische structuur, die: de wettelijke verplichtingen inzake bewaring kan verzoenen. Tegelijkertijd zorgt dit meubilair voor de zichtbaarheid en de uitstalling van de producten voor de consument. Vanuit technisch oogpunt maakt de koelvitrine het mogelijk de inrichting van een winkel te verbeteren en de waarde van levensmiddelen te verhogen, het verlangen van de consument te stimuleren, de verkoop te verhogen en zich van de concurrentie te onderscheiden. Zo kan de keuze van koelvitrines voor een delicatessenzaak positieve of negatieve gevolgen hebben, afhankelijk van de technische kenmerken, het type, het model, de groep, de esthetiek of het ontwerp en de integratie met de verkoopruimte

De sleutel tot een succesvolle presentatie van een koelvitrine

représentation vitrine

In Frankrijk is de decoratie buiten het raam zeer belangrijk voor het imago en de omzet. De gekoelde etalage is de beste communicatieoplossing: zij kan de aandacht van de klanten trekken en belangstelling wekken voor de producten die de kruidenier verkoopt. Met welke factoren moet rekening worden gehouden?

In de eerste plaats moet rekening worden gehouden met de verlichting van de koelvitrine. Overdag moeten de deuren van de koelinstallaties en de rekken het meest verlicht zijn. Om overmatige verblinding te vermijden, is het echter noodzakelijk de juiste verlichting te kiezen. Er is volspectrumverlichting die voldoet aan de behoeften van detailhandelaars om hun deuren en schappen dag en nacht te verlichten. Zo dicht mogelijk bij natuurlijk licht: het is niet agressief. Er is ook nog een ander soort verlichting dat de beste kleurweergave biedt. Het verbruikt zeer weinig energie Ten tweede moet, vooral in Frankrijk, het thema een harmonieus geheel vormen door de decoratie en de uitstalling. De presentatie van voedingsproducten, accessoires en apparatuur is van cruciaal belang. Wat niet vergeten mag worden, is dat de koelvitrine het beeld en de plaats van de kruidenierswinkel bepaalt. In Frankrijk kunnen de meest klassieke thema’s variëren naargelang het seizoen

Tot slot kan het succes van de kruidenierswinkel ook gebaseerd zijn op zeer eenvoudige regels: het is van cruciaal belang na te denken over het vertellen van verhalen door de etalage, decoratieve accessoires toe te voegen die klanten kunnen aantrekken en niet te aarzelen om regelmatig veranderingen aan te brengen. Zelfs in een maand hebben klanten nieuwe dingen nodig en tonen ze niet het volledige gamma van de collectie. Maak bovendien een promotie op de deuren of een puntig venster dat het paradepaardje in de kijker zet. Er zijn verschillende soorten gekoelde vitrines, zoals de gekoelde saladevitrine bijvoorbeeld.